Toen dub en dope beats halverwege de jaren 90 een open relatie aangingen en een hybride met trip hop creëerden, was Jean-Yves Prieur alias Kid Loco een van de eerste Fransen die erbij was. Met singles als 'She's My Lover' en 'Love Me Sweet' en het album 'A Grand Love Story' bewees de producer een echte liefhebber te zijn, met een talent voor slaapkamervibes, lieflijke melodietjes en een geruststellende balans tussen minimalisme en weelderige arrangementen. Met het album 'Kill Your Darlings' (2001) vonden donkere tinten hun plaats in zijn muzikale erotiek. Daarna volgden filmsoundtracks en andere albums, waaronder het meest recente 'Born in the Sixties' (Wagram), een psychedelische en nostalgische reis door de tijd van zijn eigen jeugd, geheel opgebouwd uit covers (Happy Together, Sunny, Suspicious Minds, etc.). In tegenstelling tot Loco, die altijd Loco is gebleven, is het werk van Méténier verspreid over een hele reeks pseudoniemen: hij brengt singles uit variërend van funk, soul, jazz en rare groove op Lucien Entertainment, Maine Recordings, het Berlijnse label HHV en zijn eigen Gee label - namen als Booker Gee, Mr Gee, Gee Master en The Hunter. Toen de regels van de moderne dansmuziek midden jaren 70 in New York werden geschreven, was Kraftwerk een van de weinige initiatiefnemers uit het verdeelde Duitsland. Vroege DJ-grootheden als Nicky Siano, Larry Levan en Afrika Bambaata namen "Metal on Metal", "Numbers" en "Trans Europa Express" op in hun sets en de laatste twee nummers verschenen als (nog onverklaarde) samples op Bambaata's "Planet Rock". Dub meesters zoals Rob Smith, Noiseshaper, Dubmatix, Paolo Baldini en vele anderen hebben geremixed voor het label. Om de muziek van Florian Schneider, Ralf Hütter en hun respectievelijke collega's te eren met een dub-set, heeft het label zich gewend tot Kid Loco en Soul 'Gee' Sugar. We horen stampende Moog-bassen, filigraan loopdeeltjes en bekende melodieën, en als eerbetoon aan de begindagen van Kraftwerk en Florian Schneider, die in 2020 overleed, ook fluiten. Voor de rest beperkt de selectie nummers zich tot de vroege elektronische jaren van 1973 ("Autobahn") tot 1981 ("Computer Liebe" van Computerwelt), de periode van Kraftwerks grootste invloed op de muziekwereld, van Bowie tot vrijwel elke technoproducer ter wereld. Dit is ook het geval met de bewerkingen van Kid Loco en Soul Sugar, die vooral worden gekenmerkt door hun grote respect voor de originelen. De gekozen Kraftwerk-melodieën zijn kort, bondig en, ondanks de kilte die er vaak aan wordt toegeschreven, melancholisch of ronduit nostalgisch. En de baslijnen waren ook bedoeld om getransformeerd te worden tot dub riddims met minimale ritmische verschuivingen in de drumtracks. Wat overblijft van de 'kilte' van de krachtcentrale wordt weggespoeld in een bruisend bad van ontspannen ambiance dankzij het zorgvuldige, sfeervolle gebruik van externe effecten.